Helenas tankar

***

Igårkväll ringde Petra (Kellys ägare o ladys uppf).
Snackade mer än 1 1/2 timme....
hade mycket att prata om =)
Fick många bra lovord om Cindy =)
Kul...hehe hon var ju själv väldigt intresserad av henne igentligen....men ack o ve jag vägrade ge med mig att sälja henne =)
Men Kelly är ju oxå väldigt fin.....så det kommer säkert gå minst lika bra för henne på utställningar.
Det är jag säker på.
Hon tycker Ache är väldigt fin oxå o tror väldigt mkt på honom inne i ringden....
Så hon försökte ännu en gång övertala mig att behålla honom i kenneln....
(Så hans utsikter verkar ju väldigt lovande iaf).
Hon gav mig tillomed tips på hur jag skulle lyckas övertala dom här hemma att behålla honom *ler*
Men det hade inte varit så svårt att övertala dom ändån.....
Han är ju faktiskt favoriten hos både mamma o pappa =)
Ja vi får se hur det blir, men det lutar iaf åt att han stannar i kenneln.
Haha jag varnade petra för att pappa kommer jaga henne när vi träffas nästa gång , eftersom hon ger mig tips på att få mig att behålla valparna för mina föräldrar =)
Då bara skrattade hon....
Hon är så himla rolig.
Det var ju två st som ringde på Ache häromdagen....direkt efter varandra faktiskt.
Båda bodde på hästgård osv......
Men det kändes inte helt 100% rätt.....
O OM jag skulle sälja honom så skulle det varit till nån som kändes 110% rätt....aldrig annars.....



Inatt har jag kunnat sova heeeela natten....så skönt, har sovit som en princessa.
Har inte så jätteont i foten längre heller.
Visst känns det fortfarande o så, men inte så jag behöver ta tabletter på dagen iaf.....
O det är skönt.
Tar bara till natten så jag ska kunna sova.
Men iom jag inte tar tabletter på dagen så blir jag inte groggy o behöver lägga mig längre heller....
Så då blir det att foten blir jättesvullen ist....
Så den ser hemsk ut bara efter nån timme jag vatt uppe.....
På morgonen ser den nästan normal ut för då är svullnaden borta ju....men ju längre in på dagen/kvällen det går desto värre ser den ut....
Men det är bara nån vecka till det är så förhoppningsvis.....
Ska väl så småningom se mer normal ut....
Jag kommer ha världens krokigaste fötter.....det är jag redan beredd på.....



Idag syndar jag rejält *ångest*
Dricker vanlig cola.....
Massa socker ju....
Men men ibland får man unna sig =)



Lilla ache har blivit en phalene....hehe men det är bara tillfälligt,
han håller på att få nya tänder....
Så öronen kommer ställa sig igen när alla hans bissingar har kommit fram.


ush jag har fortf inte hunnit äta nån frukost idag....
Pappa skulle upp på macken nyss så jag bad han köpa nån yoggi till mig....
Har inte nån aptit riktigt.


Snart dax för utställning.....
Jag hoppas VERKLIGEN att jag kan gå ordentligt tils dess.....
Ska bli kul o se hur det går för Ache o Cindy där =)
Det är ju bara dom som ska ställas.....
Vi får se hur det blir för Lady resten av året.....
Kanske att hon ställs på nån senare.
Tyvär är det så med hundar med mkt päls....
Oftast får man kämpa med att ställa dom så dom får bra meriter INNAN första valpkullen.
För sen efter den tar det lång tid innan dom är i skick till att ställas igen....
O då är det ju nästan dax för dom att få en ny kull.....
Så det var som petra sa....
Man får lite välja om man ska låta dom få valpar eller ställas ut....
Jag har ju fått en hel del meriter på henne redan....
Så kanske att hon kommer igen efter att hon fått nästa kull....för då ska hon ju vänta ett bra tag till nästa kull....så då hinner vi nog få henne till utställningslook igen så vi kan ställa henne =)
Men annars har jag ju "förmodligen" två till att kämpa vidare med i ringen =)
O dom två rackarna tror jag väldigt mycket på =)


Tittade på Miami Ink igårkväll igen =)
Åhhh vad man blir sugen på tatuering....
Vill bara kunna gå igen så jag kan åka o göra en =)
När man ligger o tittar på när dom gör tatueringar på tv:n så blir man ju helt avundsjuk på dom......
JAG VILL OXÅ GÖRA JU!!!!


Puss o Kram
Fågelbarn






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0