Oh what a Day

*****

Idag fick jag gå upp tidigt...blä....skulle till djursjukhuset med Zack....
Dom kollade örat o så på han o det läkte fint o han såg fin ut förövrigt oxå¨tyckte dom....dom e förvånade över att han är så fin trots han snart är 10 år (även om 10 inte är ngn ålder igentligen enligt mig).
Fick en tid där om två veckor o då ska dom ta stygnen på han oxå....

Efter djursjukhuset åkte vi o handlade på Ica....
Jag fick vredesutbrott i affären....
Blev så jäkla förbannad på en....
Sa väl en del otrevliga saker så folk tittade till lite....men för fan man ska inte tåla vad som helst.

Efter affären åkte vi upp till rastgården med Zack......
Han var överlycklig för att va själv där uppe =)
Haha Sara o Ullis...gissa vem som kom gåendes?????
Dock tyst som en mus denna gången iofs haha....käften har väl glappat färdigt på den människan...
Behöver jag ens nämna vem ????
******

Gav Annikas mamma ett tips för ett tag sen...o idag kom hon fram till mig o sa att det funkade kanon numera....Kul när ens tips hjälper =)


Ringde veterinären i Landskrona idag o fick tid för knäledstest på Ache cindy o kelly på fredag...

Klippte de stora voffsens klor idag....


Imorgon ska jag köpa simkort =)
O ska simma minst en timme tänkte jag....
Där e öppet ända till 21 imorgon....
O dessutom är det helt nedsläckt o hög musik o levandes ljus där imorgon efter kl 19 =)
Mysigt...


Tänkte ta o avmaska alla hundarna imorgon....
Mest för o va säker på att dom inte har ngn mask....
Glömmer aldrig en gång när jag köpte avmaskningsmedel på apoteket o hon i kassan frågade om hunden HADE mask...o vi sa Nej...o hon kläcker av sig att då behöver dom inte avmaskas....
HALLÅ lixom..man gör det i förebyggande syfte.....
Det gör väl alla hundägare ?????
Man går ju inte o VÄNTAR tills hunden HAR fått det...hmmm jaja skumma människor det finns.


Har tittat på en data som jag funderar på o köpa.....
Men ska vänta tills efter nyår....
Ska hålla lite utkik innan jag bestämmer mig för vilken jag väljer....tar ju inte direkt första bästa....


Nu ska jag ta o ringa Ulle bulle....hon hade ringt medans jag stod i duschen....

Hej svej


Kommentarer
Postat av: Sara L =)

Jag har faktiskt aldrig avmaskat Zindra! Konstigt nog..! Men som sagt hon har aldrig haft problem och då sa dom på apoteket att det var sämre att göra de om hon aldrig hade haft! För när hon väl får de, så kunde hon bli resistent m.m! aja..! Kram Kram

2008-12-29 @ 22:06:01
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej Sara!

stämmer inte att dom blir resistenta....de flesta avmaskar mellan 1-2 ggr årligen...så jag råder dig isf till att börja göra det

2008-12-30 @ 01:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0