Julplaner

******

Var o lämnade Zack på Lunds djursjukhus tidigt imorse....


Efter det var vi in om o handlade på Ica....
Jag gick i min egna lilla värld där inne för jag hörde inte när min faster kallade på mig där inne....
Pappa hade träffat henne på parkeringen o bett henne be mig handla ost med haha....
Pratade lite o så med henne o hon frågade om vi inte ville komma ner till henne o fira jul imorgon....
Mamma sa att hon helst ville va hemma med Zack....(efter som han e nyopererad)
Men jag kommer åka ner o fira jul hos Pia =)
Ska bli kul.
Första gången jag INTE kommer fira jul med familjen....
Men nån gång får man väl bryta vanan =)
Har ju trots allt inte firat jul med farmor farfar pia tess sonny o jane på åratal nu så det ska verkligen bli kul....


Efter Ica körde vi hem o lämnade av sakerna här hemma....
Sen åkte vi till Norrvidinge o handlade i växthuset....
Fick handlat vad jag behövde....skönt.....


Gick sen upp med småttingarna i rastgården så dom fick springa av sig ordentligt.....
Dom fick även leka med en annan vovve där uppe idag.....


Under tiden jag väntade på att Veterinären skulle ringa om zack så slog jag in julklappar o fixade lite o så.....

Nu ikväll var vi o hämtade min lilla älsklingszack på djursjukhuset....
Han kom lunkande fram i gången...helt groggy stackaren...kunde knappt stå på benen....helt vinglig.....tratt o grejer på huvudet.
Gick en del pengar där inne med....men för mina djur hade jag kunnat offra alla pengar i världen....dom e värda varenda krona.....
Idag får han lite friheter här hemma.....får ligga i soffan minsann....har legat där med filt om sig sen vi kom hem....
han kommer ju vara väldigt groggy både idag o imorgon sa dom så då får han faktikst ligga i soffan för en gångs skull....


Nu ikväll när jag gick med småttingarna så jäklades Viktor Silvia o Maria med mig...hrm elaka haha....
Stod o pratade med dom en stund....
Deras gamla hund Mischka har oxå haft sånt öra som Zack fick jag veta....


Åhhh vad jag är sjuker =(=(=(=(=(
Snoken rinner....ont i halsen....rethosta.....huvudvärk....feber....
Så typiskt att få det så nu till jul....men men....
Kan alltid hoppas jag mår lite bättre imorgon iaf....
Har missbrukat nässpray hela dagen idag....så lite bättre måste d bli till imorgon tycker jag....


Nu ska jag in o läga mig i ett kokhett bad tänkte jag.....
Det sägs ju hjälpa mot förkylning....yeah right lixom....
Konstigt att jag ens KAN BLI förkyld då....så mkt som jag badar.....


God Jul på er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0