Hosta

***


Gick upp tidigt idag....skönt att känna att man har hela dagen att hinna göra saker o ting.

Gick ut med vovvhundar osv....
Lady fick hälsat på två andra papillons...hehe så kul att se samma ras ihop....samma igår när gabbi var här med sin dalmatiner o zack o hon hälsade....så söta ihop....vi ska släppa dom två ihopa på söndag i rastgården tänkte vi.....måste ha kamera med.

Ullis kom förbi idag när vi skulle äta frukost.
Efter frukost satte jag mig o snackade med Gabbi en stund på msn.....


Sen gick jag ut med valparna en runda en o en.....
Dom behöver ju all träning dom kan få.....
O idag var dom verkligen jätteduktiga....trippade så snällt med i kopplet.



Efter rundan med valparna så tog mamma med sig Zack när hon körde o skulle handla, dom skulle till rastgården sen.
Så jag tog Lady o Tarzan en runda....gick upp o tänkte släppa dom i rastgården en stund, men precis när jag kommer så kommer där andra före o släpper sina hundar....så jäkla typiskt.....Lady o Tarzan megabesvikna kan jag tänka mig.....


Lady har börjat hosta som attans.....jag hoppas verkligen inte det är Kennelhosta.....
Ska se hur hon är resten av dagen....är hon hostig imorgon oxå så får jag ringa o beställa tid hos veterinär så hon blir undersökt.



Idag har jag tvättat, dammsugat o bäddat rent osv.....så himla skönt att få det gjort.....


Imorgon är det jobb igen som gäller.....
Nästa gång jag är ledig ska jag bada ALLA hundarna.... Zack Tarzan Lady Kelly Cindy Ache.....6 st hundar...haha det blir en pärs.....men det behövs....
Försöker göra den 1 gång i månaden....
Det behövs verkligen.....
(valparna har jag iofs inte gjort det på nån gång än så det blir deras första bad...hehe se vad dom tycker om det)


Ska in o lägga mig själv i ett bad nu jag sen ska jag laga middag.....
Pepparbiff med kroketter o brunsås....mums.


Vinkevink på er.


image46


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0