Shopping med papps =)

***


Idag när pappa kom hem från jobb så åkte vi till Lenas Ridshop =)
Hittade dock inte så mkt som jag köpte där....
Åkte till Lödde o åt frukost ist.....
Sen inom djuraffären där oxå....
O Shoppade desto mer där =)
Köpte 4 st läderhalvstryp (två svarta o två bruna)
O två svarta o två bruna läderkoppel ox¨å som matchar =)
(dock kommer bara dessa åka på när vi ska iväg på utställningar hehe....lite extra fina då ju *ler*
Pappa betalade ett koppelsett åt mig *snällt*
O så köpte han agilitykoner åt mig =))
O häromdagen köpte han en agilitytunnel åt mig =)
Här ska det minsann tränas agility med vovvsen =)
Provade med Lady idag....hon kopplade nästan direkt vad det gick ut på.....
Dom har verkligen rätt.....papillon är verkligen toppen till agility =)
O dom  älskar ju det hehe =)


Pappa o mamma vill förmodligen behålla Achilles här hemma haha....
Så jag ska låta han va kvar isf.....
Jag tar tjejerna med mig när jag flyttar.....
(kan omöjligt ha en hane med tre tikar av samma ras vid löp osv ju)
Så jag ska skriva över Acke på mams o papps troligen....
Dom vill inte skiljas från han.....
Haha kan inte fatta att jag ger bort en hund värd 12.000 kr =)
Men jag kommer inte ta fler kullar på Lady har jag bestämt mig för.....
Hon får va klar efter en kull.....
Hon hade ju inte en komplikationsfri förlossning heller direkt så jag får tänka lite på henne oxå.....
Så jag tänker inte va ego o ta fler kullar på henne bara för jag själv vill det.....
Nu får hon enbart vara till sällskap, utställning o förmodligen agility =)
Så nu kommer jag ställa ut valparna o Lady så mkt som möjligt.
O i framtiden så kommer jag förhoppningsvis (efter vet,koll osv använda nån av valparna inom kenneln ist).


Så nu kommer jag ha ett år utan en kull valpar.....
O bara rikta in mig på utställningar....
Troligen chansar vi på att para Cindy i slutet på 2009....
(med en phalene.....för jag kommer troligen regga om henne till det)

Ja här händer det mycket  minsann =)


O mina valpar är sååå duktiga....Nu säger dom ifrån om dom behöver gå ut.....
Visst kan dom göra inne oxå, men det är ju om vi inte hör dom.
Nu går dom o krafsar på dörren o gnyr när dom vill ut......
*stolt över dom*


Nu ska jag ägna mig lite tid åt mig själv o voffsen o inte bry mig om NÅT annat eller NÅN annan,

Tjing
resten av dagen kommer jag va som katten här under.



image52















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0