Titanic

***

Jobbade igår....fy bubblan vad mycket folk där var.....
Igår var nog den dagen som jag drog in mest pengar hittils så det var kul =)


Igårkväll kollade jag på tv.....såg först sliding doors....(skitbra film).
O efter den såg jag Titanic som oxå gick på tv (ännu bättre film hehe).
Sökte på Titanic igår på internet.....dom har gjort ett museum som titanic nu o man kan gifta sig i Titanics trappa o sånt haha....
OM jag nånsin gifter mig så ska jag lätt gifta mig där =)
Duktigt dyrt, men herregud man gifter sig förhoppningsvis bara en gång här i livet =)
Varför då inte bre på aningen extra o slå till på stort =)
*ler*
Drömmer.


Idag har jag varit ute på långpromenerad med valparna ihop med mamma  i det fina vädret.....skönt för dom att komma ut på lite längre promenixer nu ju.....
Det är ju i denna åldern man ska passa på att va ute o låta dom få den mer socoiala kontakten med folk, hundar, omgivningen o nya intryck osv.....
Jag kommer va väldigt noga med att göra sånt med alla valpar jag föder upp....
Från 5-6  v ålder ska dom få komma ut i trädgården o så,  o från 7 v ska dom komma ut på små koppelrundor osv....
Jag började iofs inte med de dagliga koppelrundorna på dom förrens dom va 8 v, men kullarna jag föder upp hädanefter ska komma ut på dagliga koppelrundor från att dom fyllt 7 v.
Just för att säkra att man får trevliga sociala o trygga valpar.
O det är skönt att se att dessa små liven verkligen vet att ta för sig....
Det finns minsann inte mkt dom är rädda för....
jag e då verkligen stolt över min första egenuppfödda kull =)
(snart är det dax att utställningsträna dom oxå minsann =)
Här ska det börjas i tid =)
Mina stjärnskott ju *ler*

Imorgon ska jag se om vi inte kan komma nån annanstans o gå med valparna....
Kan ju va kul för dom o se lite annat med =)

Ska ringa o boka tid för ny vaccinering åt dom oxå....

Har slutat tejpa öronen på Ache o Cindy....
Ska låta dom va o se vad dom själv bestämmer sig för att bli för nåt,(phalene eller papillon).
Kan ju nästan va bra om cindy blir phalene för då slipper jag oroa mig för att jag har två i samma klass på utställningar haha.....
Då har jag ist en i papillonklass o en i phaleneklass *ler*
Men då måste jag reg om cindy först.
(kommer förmodligen regga om ache med).


O Kelly har ändrat sig en hel del....förr ville hon mest ligga o titta för sig själv bara....nu är hon oxå den som kommer fram o vill mysa osv....
Nu vill hon upp i ansiktet o pussas o sånt....
Hon har blivit så himla social....


Lady har blivit såååå himla fin i pälsen nu sen foderbytet.....
Hon är ju mkt finare nu än INNAN hon fick valpar tillomed....
Mycket glansigare o längre päls.
Då kan man va ganska säker på att fodret verkligen är bra =)
Har ju bytat till Royal Canins (med papillon på).
O är helnöjd.


Idag ska jag ta det allmänt lungt....
Ska inte göra allt för mkt....
Imorgon därimot har jag mer att ta itu med....
Men det är skönt att va ledig ett par dagar nu så man hinner med en del annat oxå =)


Nu ska jag gå ner o mata mina små husdjur....
Tjingeling




image51





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0