Vilka hemska dagar jag har haft....

***

Har haft riktigt hemska dagar nu.....

I fredags efter jag jobbat så gick jag hem till ullis o förfestade o sånt....hade verkligen skitkul...tog en massa fulekort osv (som förövrigt inte blev så hemska sov vi försställt oss haha)....Snackade skit o lyssnade på hemska låtar så vi skrattade så vi grät....haha....
Gjorde en massa payback oxå om vi säger som så...*ler*
Somliga är segare än oss andra haha....
Men rätt ska va rätt.....


Visste inte vart vi skulle ut men besätmde oss till sist för Malmö.....
(heartbrake av alla ställen) som jag vekrligen ångrar nu i efterhand.
Hann inte va där så jättelängeprecis....
Jag skulle gå o beställa vid baren o missar (för d var mörkt) att där var ett trappsteg ner från där jag var o ramlade, o fick båda benen in under mig så jag landade på dom.....*aj aj aj'(detta var INTE för att jag hade druckit utan för d var mörkt, jag var ganska nykter måste jag påpeka)
Ullis trodde först att jag låg o skrattade för jag skämdes, men hon kom fram sen för hon förstod att jag INTE skrattade .......
Minna inte så himla mkt mer därifån mer än att jag skulle vrida på mig o såg att benet inte följde med....så jag förstod att det var brutet....o det andra kunde jag inte heller röra.....
Ullis blev vansinning på en kille där som var helt störd han sparkade på henne o skrattade åt mig så hon blev vansinnig o knockade den här killen rejält så han flög över bordet.....
så jäkla bra gjort.....haha.
Tackar verkligen henne nu i efterhand....

Men sen hade ambulansen kommit o hämtat mig....minns inte jättemycket av det faktikst.....
Kommer bara ihåg att dom sa till mig i bilen att det ena benet var rejält stukat bara men det andra såg det värre ut med.....

Blev röntgad o sånt inne på sjukhuset....
O det var bara stukning på det ena benet men det andra var brutet på tre ställen....(på de värsta ställena oxå av alla ställen , typiskt).

Ullis o jag hamnade ute i korridoren på sjukan.....o jag var helt väck i huvet....hon la sig på en brits på andra sidan o jag låg på min sen låg vi bara o skrattade....minns inte ens åt vad.....hon låg där i sin svarta pälsjacka =)
har tillomed foto på det....


Efter röntgen så skulle dom vrida rätt benet/foten på mig (utan bedövning dessutom).
O det är det värsta jag nånsin vatt med om....fy bubblan vad jag skrek o grät.....
Det vill jag verkigen inte va med om fler gånger...


Efter det å blev jag opererad.....jag var verkligen jättenervös eftersom jag aldrig blivit det innnan o alltid vatt rädd för att bli det.....
Men jag minns inte mkt från det skulle andras i nåt sen e d helt svart för mig.



Vaknade upp i ett rum sen  med an massa andra patienter oxå.....
Väldigt pratsamma....

Drack mängder fy vad jag törstade.... helt torr i näbbet.....
Hade till slut 4 olika drickor på bordet.....
Till slut så tog det stopp o jag kräkte upp allt igen.....vilket nog var väntat av dom andra....men hur skulle jag veta det lixom.....jag har aldrig vatt med om nåt sånt här innan....
Men med alla smärtstillande o vätska på det så kom spyrona upp i massor....örk...dock bara vatten typ.


Lite senare fick jag ett enkelrum.....så jag fick ligga ensam.....
Ullis kom upp där dagen efter o hälsade på mig =)

Igår kände jag mig så ofräch så det var sjukt.....tjatade mig till att få duscha....
men jag skulle lysnat på dom att inte göra det.....
På vägen dit så blev jag yr o svimfärdig.....
Men jag tvingade mig själv genom en dush.....
O efteråt kände jag mig mkt friskare.....


Igår fick jag komma hem.....
Igentligen ville dom att jag skulle stanna nån dag till där men jag ville verkligen hem....
Så mamma o pappa kom o hämtade mig......


Mamma fick instruktioner om hur hon ska ta sprutan i magen på mig o sånt....örk hatar sprutor....klarar inte sånt själv.



Har sovit som en stock inatt.....
Har fått ta ner min säng o sånt för jag kan ju inte komma upp på övervåningen....
Så numera är vardagsrummet mitt sovrum.....


Ullis var här en sväng igårkväll o hälsade på o pratade lite....
Snällt av henne.....
Hon har verkligen ställt upp till 100 för mig...evigt tacksam.



Nu ska jag gå o lägga mig....vatt uppe rent för länge känner jag.....

Hej svej
Sjuklingen





























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0