En äkta vän...

******

Igår åkte vi upp till farmor o farfar o pratade o fikade lite.
Sen följde farmor med o hämtade mamma på jobb, sen åkte vi inom Öb o Rusta...
Skönt o komma ut lite bland folk o så....
Hade dock ont o fötterna efter att ha gått så pass mkt.


När vi kom hem så åt vi middag osv....
Sen satte jag o mamma oss o kollade på Dagboken....
Hon ville se den så jag satt med.....den är faktiskt så pass bra så man kan se den två gånger.
Tänk o hitta en sån kille som han i filmen, som tillomed bygger ett hus åt en....(jag vet att sånna killar bara finns i filmer, men ändån).
Man kan ju alltid drömma.
Kolla bara på huset.....lägger in bild på det i slutet på inlägget idag.
 Som sagt, jättebra film, men ack så sorglig.


Har pratat med min gumma Gina en del idag....
Hon är verkligen den bästa vännen man kan ha....
Hon o jag kan verkligen prata om exakt ALLT.
Jag har INGA hemligheter för henne.....
O som ordspråket säger....
-En äkta vän är den som vet ALLT om dig, men ändån är kvar.
Hon tillomed försökte muntra upp mig så gott det gick idag.....
Hon är för snäll.....


Igår kollade jag upp vad det är för dommare på Sofiero....
Lördagen är det en från Irland som heter Robert Lamonte.
Och Söndagen är det en från Montenegro/serbien som heter Zoran Brancovik.
Ska börja skriva upp vilka det är man dömmer för så man vet vad olika dommare gillar för modell på hundar....
Så vet man ju vilka man ska ställa för i framtiden.
Lady har inte gått så bra för Irländska dommare, men kanske Ache o Cindy gör....håller tummarna =)
Lilla Ache haltar, har gjort i två dagar nu....Får hoppas han är bra snart igen.
O Cindy har jag hittat en knuta på, men det är troligen bara ett fettknuta eller från en fästing....
Ska hålla koll på det ett par dagar.....
Blir det inte bättre får vi kolla upp det med veterinär.


Nu ser man att Lady har börjat gå ner i vikt.
Skönt när det visar resultat.
Men det är ändån en bit till kvar.
Men det gäller att va stenhård.....
Det är faktiskt synd om hundar som är överviktiga.....
O det är enbart ägarens fel....Inga bortförklaringar.
(ladys ökande vikt vet jag beror på att hon har smygätit valparnas valpfoder (sån tur är kom jag på henne, skulle haft mer koll från början), men det är slut med det nu för dom har oxå fått gå över till vuxenfoder nu....lite tidigt kanske för dom, Lady åt valpfoder fram till 9 mån men dessa har fått gå över till vuxen tidigare så vi kan ha koll på Ladys vikt.)


Har fortf inte fått satt upp prisrosetterna.
Men ska försöka hinna det idag.


Har fixat lite på hemsidan idag.....
Satte utställningsresultat i olika färger osv.....
Kul att ändra lite =)


Måste försöka hitta en barnpool så Cindy kan bada i trädgården....den hunden är ju vattentokig.....


Bye bye på er.



image102





Kommentarer
Postat av: Gina

Du är för go gumman. Du och jag... :-) Puss o kram

2008-05-18 @ 11:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0