Varning till hundägare

***

Har lagt upp lite nya bilder på min hemsida o lite sånt idag....


Lika fint väder idag minsann....
Ska snart ut i trädgården till vovvsen som liger o latar sig i gräset....


Haha idag har jag get vovvarna varsen morot....ligger morotsbitar överallt här nu...inkl i min säng *morr*
Vovvarna får nöja sig med morötter numera.....
Hände en olycka med Ache häromdagen nämligen.
Alla hade fått varsett öra som dom låg o tuggade på, rätt som det är hör jag Ache låta jättekonstigt så jag vänder mig om o ser att han stor o inte får nån luft, då hade han satt örat i halsen, så jag ropade på mamma (då jag själv inte kom in för bordet stod i vägen o ja kan ju inte direkt hoppa dit).
Tog ut han i trädgården så kände hon om örat hade fastnat o hon kände inte nåt öra i halsen....
Men han lät likadant fortfarande, så höll han upp o ned o stoppade fingrarna i halsen på honom o då kommer det upp en stor bit av örat som han hade svalt o satt i halsen.....
O den var så pass stor att han aldrig hade klarat det själv.....varken så den kom ner eller upp.....
Vilken tur att vi var i närheten så vi hörde han....
Annars hade han inte vatt här idag....
Så grisöron kommer vi aldrig ge våra hundar igen....
Så tips till alla hundägare....håll uppsikt över era hundar om ni ger dom grisöron, ben o dyl.
För det kan hända att dom sätter det i halsen.


Måste skriva ut min bild jag ska tatuera...
Bara längtar tills den är gjord =)
Kommer nog bli riktigt snyggt.
Sonny skulle följa med när jag ska göra den.


Den 7:e Juni är det dags för utställning i Bosjökloster....
Ska bli jättekul.
Håller tummarna på bra placeringar o bedömningar....
O såklart fina rosetter =P


Nu ska jag lägga mig o mysa med vovvhundar =)
O plocka morotsbitar ifrån sängen haha.

Tjiiiing



image85

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0