Vilket trist väder

*******

Vilket trist väder.....när jag vaknade imorse o tittade ut ville jag bara somna om o sova resten av dagen....spöregnade o helt grått o trist.....drog täcket långt upp över öronen...man frös ju bara genom att kolla på vädret.....
Ush för sånna dagar....
Fast ibland kan det vara rätt mysigt ändån....bara ligga inne o kolla film o mysa o sånt....
Fick dock letat upp regntäcken till voffarna så dom inte blir helt blöta när dom är ute o går under dagen....


Igårkväll satt jag o tittade igenom en kennelbok för shelties....(just för att få tips på namn på kullar i framtiden).
O jag hittade rätt många som jag skrev upp (dock kommer det inte va exakt samma namn som i boken, men jag fick iaf några bra tips =) 
Ska ju ha på engelska i fortsättningsvis o rätt långa...inte korta som dom jag hade på denna kullen.
Kommer inte heller gå efter alfabetet längre.....fick en kull på bara A nu, men hädanefter kommer jag bara att ta ett namn jag tycker e fint....så d kommer vara blandade bokstäver i en o samma kull....
Kommer inte gå på A på en kull o B på nästa eller så....
Är så nöjd med dom jag kommit på just nu.... =)
Har redan kommit på 17 st...så jag har för ett par kullar frammåt...


Snackade lite med Ginis idag på msn....
Vi ska kanske på Bio nästa vecka....
Skulle höra med Jimmy med om han ville följa med....


Nån av hundarna välte ner en kruka från fönstret idag som gick i tusen bitar.....
Vet dock inte vem det var utav dom, men misstänker att det var Tarzan.
Suk dessa hundar bara fördärvar o fördärvar....
* Golvet
* Soffan
* Skor
* Gräsmattan
* Krukor (idag senast)
Ja d finns massor att fylla ut listan med om d behövs.


Kollade på Vovve.net idag o gissa vem som är på förstasidan på rassidan för dalmatiner????
Min lilla ZACK *stolt*
Finns bilder på Lady Ache o Cindy på bildgalleriet på papillonsidan....kanske nån av dom oxå hamnar på förstasidan en dag =)


Nån mer än jag som glömde bort mors-dag ????
*skäms*
Jag kom på det senare iaf....så det fick bli en liten försenad morsdag för mamma denna gången.
Bättre sent än aldrig heter det väl????
*ler*


Ska åka o lämna rullstolen inne i Malmö en dag med
Behöver ju inte den så mycket mer....
Kan ju ta små vingliga steg nu (utan kryckor)... =)
Noll balans, men den kommer med tiden....
Tur jag har kryckorna än iaf....
Dom släpper jag inte på ett tag till.
Har lärt mig gå lite i trappor igen oxå =)
Upp iaf (ser nog roligt ut men jag kommer iaf upp)....ner funkar inte än (jo syrrans trappa klarade jag ner), men den e oxå den enda jag gett mig på, var ju tvungen att testa.
Är dock myyycket svårare ner än upp kan jag lova.
......
Sen går jag o funderar mycket på det här om dom ska operera ut spikarna ur foten/benet på mig....
Är rätt nervös över att dom kanske ska in där o rota igen....


Hej svej på er

image110


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0