Hästminnen

****

ush ja vad har man gjort idag....

Suttit i telefon....Fick ett utbrott o blev riktigt förbannad....e så himla trött på alla papper o saker som blir fel för ANDRA inte kan det dom gör....
Fick självklart SJÄLV rätt ut det så det blev rätt till slut....
Men när jag väl fått det klart så kunde jag inte hålla mig....
Var bara tvungen o ringa de andra o informera dom om att DOM borde informera sina anställda mer om vad som gäller....
JA Hellis var arg!!!!


Efter mitt frustrerande samtal så gjorde jag mig iordning o åkte ner på banken o fixade lite på mitt konto...


Sen på hemvägen var jag in om o handlade på Ica....

När jag kom hem så tog jag min promenix....
Var sååå skönt o komma ut o skingra tankarna på alla irritationer från morgonens telefonsamtal.....grrrr


Nu ikväll har jag suttit o snackat  med Gina o Hilde på msn...
Blir kanske att man åker hem till henne en sväng imorgon...
Får se hur jag mår....
Man har ju inte mått allt för bra den senaste veckan.-..huh =(


Kom på nu oxå att jag glömde ta min penicilin innan jag gick upp här...
Får ner o ta den innan jag ska lägga mig...
Åhhh när ska man slippa penicilin o hosta o feber??? grrr


Var med om en ganska otäck sak innan ikväll....
Brrr....helt sjukt....
Men jag misstänker att det är medicinen som gör en lite hallucinerande haha...
Hur som....så var det väldigt obehagligt....

Störigt e d med medicin med...kan inte SOLA!!!! grrr.
Bara längtar tills jag kan börja med det igen...
Brukar ju sola iaf 2 ggr i veckan annars....
Men men nu får jag ha ett litet uppehåll med det....


Så hur ser morgondagen ut då???

* Gå upp vid 9 tiden senast iaf
* Fixa hundarna
* Fixa frukost
* Ringa lite samtal hihi *planera planera*
* Ge mig ut på min promenix
* Fixa hundarna igen
* Utställningsträna dogsen lite...hehe måste finslipa lite nu inför Malmö =)
* Duscha
* Fixa middag
* Fixa hundarna
* (Åka hem till Gina)

(hmm så ser det iaf ut änsålänge...men d dyker ju säkert upp nåt mer under dagen)


Hittade foton på min gamla häst igår....
åhhh vilka minnen man har från henne...
Världens underbaraste häst var det där...Finns inte många hästar som e snällare än den...
Hon blir 27 år detta året...min gammelgumma =)
Hehe hon var den jag lärde mig det mesta på...
Det var hon som jag tog min första galopp på...mitt första hinder hoppade vi tillsammans...alla våra skogsturer vi tog ... o hon var även den första hästen som bjöd mig på mitt första damp i backen...
Saknar allt det oerhört mkt...
Saknar tillomed tillfällena när man red i skogen på vintern o snön från grenarna åkte ner i nacken o innan för jackan på en....
Hur som...det är en häst som alltid kommer ha en stor plats i mitt hjärta...

Numera har jag bytt ut mitt hästintresse till hundar =)
(vilket mina föräldrar har vatt glada för mkt)
haha har ju ramlat av o sagit mig rejät ett par ggr så mamma har vatt utom sig av oro...
jag var inte rädd för att prova nåt på hästryggen....
Inget hinder var för högt för mig...ingen häst för vild för mig...o framför allt...ingen fart var för hög för mig...ju snabbare det gick desto roligare hade jag =)
Jag var ingen sån som gled ut i lugn skritt o mös i skogen...nej det var FART & FLÄKT som gällde för mig o mina pållar =)
Haha glömmer aldrig fullblodshingsten som vi hade i stallet...ingen vågade rida honom...men lilla jag som bara var 10 år kastade mig upp på denna vilda hingst som var över 160 (vilket är högt om man är 10 år)..utan sadel o utan träns...bara manen att hålla fast i...vild galopp backe upp o backe ner i skogshagen...glömmer aldrig så glad jag var varje gång ....
(mamma var (såklart) lyckligt ovetandes om detta haha)
Ägaren var glad över att NÅN iaf vågade sig upp på "Lillis" som vi kallade den...
Men han var ju min favorit efter sen man sett alla dessa svarta hingsten filmerna haha...
Jag var ju helt besatt av dom...
Så när jag fick chansen att själv rida runt på en stor svart hingst så var det ju himmelriket för mig =)

haha ja som sagt...UNG o DUM =)

Nu idag vågar jag knappt gå bredvid en häst =P


har ju inte ens ridit sen jag o lotta red ut på herman o tigris...
Viket var typ....2004????


Nä nu ska denna nostalgitanten gå o lägga sig....

Natti på er



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0