Arg som ett bi

*****
E arg som ett bi idag....

Dagen började med att mamma ringde o väckte mig o sa vilken tid vi skulle åka idag....
Visst inga problem änsålänge....
Tittar ut....det ÖSER verkligen ner från himlen...
Frågar om dom kan komma o hämta mig här hemma.....Nej får jag till svar....
Då tycker dom att jag ist kan GÅ hem till dom med hundarna o göra mig iordning där...ehh nej d lockade verkligen inte (hatar o göra vid mig borta för man har alltid glömt nåt o måste hem om igen).
Lägger på Luren......sen ringer mamma upp igen...
Då frågar jag om dom inte kan komma o hämta mig här hemma ist o bara köra hem om o lämna av hundarna hos dom när vi ska köra till trelleborg....
Nej samma visa igen att jag kan göra mig iordning o gå hem där sen....
Mitt svar att jag vägrar gå hem där i vita byxor o med hundar som hoppar på benen osv...dessutom sminkad o fixad i håret...ni fattar resultatet av hur man hade sett ut när man kom fram va???
Blev ovänner o bråkade ist.....
Sa att jag stannade hemma o slängde på luren....
(skulle åka kl 3)
När kl e tjugo i tre ringer mamma igen o frågar om jag ångrat mig?
Ehhh ångrat mig...självklart ville jag dit...helt klart....utan tvekan
Men att GÅ hem till dom i detta vädret...Nej tack lixom...
O göra mig iordning på 20 min???? nej....
Blev värsta ovänner.....
Slängde på luren igen....
Skickade ett aggresivt sms istället....
Ringde till David o frågade om dom skulle dit....
Han visste inte för jenny hade bråkat med pappa o hade sagt hon inte skulle dit...men david var osäker på hur dom gjorde...
Fick numret till jennys jobb o skulle lämna besked till David om hur vi gjorde...
Ja sa jenny...skulle pappa dit???
Ja svarade jag...
Ja då skulle inte hon dit....
Men hon ville att jag skulle följa med hem till dom inatt o sova.
Men jag ville va hemma....sover som sagt inte bra borta...
Fick ringt till david igen o meddelat att hon ville stanna hemma....


Mötte Ullis ute i regnet när jag gick med hundarna.....
Hon förstod att jag var på dåligt humör....
Hon hade inte heller gått i regn med hundar som hoppar osv när man e vidgjord o har vita byxor osv....
David o syrran hade med samma åsikt ....

Men det är synd för jag hade verkligen sett fram emot att komma ner till studenten....
E ju som sagt åratal sen jag träffade dom nu....
O nu när d väl fanns tillfälle så blir det inte av......
Så idag e jag inte på det bästa humöret precis.....

grrr var bara tvungen att avreagera mig lite......
****


Så...dagen idag blir tyvär lugn för min del ist ....

Ska plocka ihopa lite tvätt osv...har tvättetid mellan 12-16 imorgon...
Hade mkt hellre vatt på student idag...men men nu blev det som det blev....


Nästa gång jag får pengar ska jag sätta igång med träningen på allvar....ska bli så jäkla skönt....
Kollade priser o sånt igår....800 för 6 månader e helt ok pris....tyvär lite dåliga tider nu under sommaren...men jag är ju ändå hemma o kan anpassa mina tider efter öppetiderna ju.....
Ska bli jätteskönt att komma igång igen efter typ 2 års uppehåll....
hade det inte vatt för benet så hade jag vatt igång för längesen.....


Tjingeling



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0