Sömnlös natt

****

Knappt kunnat sova inatt....legat vaken o begrundat mitt öde =,-(


Vaknade tidigt o släppte ut hundarna en sväng sen somnade jag om igen....

Var som sagt ¨på sjukhuset i Malmö igår o blev magnetröntgad....
Tyvär var det inga possitiva svar från röntgenbilderna....
Mitt brosk i benet har försvunnit så mellanrummet mellan led o fot osv är typ bara nån ynka mm.... (det ska va flera cm mellan igentligen)
Och brosket kommer bara minska mer o mer tills koterna går ihopa helt...
Så nu kommer det bara gå utför med benet =(
Kommer bli stelopererad i foten =,( (dvs dom kommer operera fast foten leden o allt i varandra =(
Läkaren verkade i stort sett vilja ha mig att säga att jag ville bli opererad redan nu....
Men just nu är det inte lockande alls =( sommar o allt ju....orkar inte med gips o kryckor osv då...
Så jag skulle gå o se hur länge jag orkade ha så ont som jag har nu....för han sa att det kommer bara bli värre o värre....
Så när jag har så pass ont att jag inte klarar mer så blir det operation....*snyft*
Kommer bli helt stelbenad ju =(
Så med tappat humör o sur min tog jag o mamma mig oss upp mot triangeln ist....
Gick in om hunddagiset o sa hej....pratade med Marie =) längesen nu....

Sen var vi inne på Triangeln o åt lunch o handlade....
Mamma var snäll o köpte lite saker till mig som jag ville ha...
* Nattlinne (som var så jäkla gulligt =)
* En silverring
* Turkos blomma att ha i håret
* kaktus ljus
* Filmer
mm
Sen köpte jag födelsedagspresenter till Jordan....
haha blev en turtlesgubbe med tillbehör och en Turtlesfilm (ungen e tokig i Turtles)
haha han ville ha sååå många turtles av mig (visade upp alla 10 fingrarna när jag frågade haha)
Nja riktigt så många blir det inte...hehe
Sen köpte jag en dinousarie med till han....
O pappa fick en djävulstvål av mig haha så jäkla cool var den.-..


På väg till stationen sprang jag på Lisa o Valle med =)
hehe hon helt knäckt o påpekade att jag tvunget skulel välja den dagen o hälsa på hunddagiset som hon inte var där på hehe.....men jag lovade o komma in o hälsa på nån mer dag....
Bjuda på en fika....


Nu idag håller jag på o tvätta....
Men mitt i allt så ringde tina o frågade om jag  kunde följa med till växthuset o norrvidinge o hjälpa henne o välja blommor o krukor =)
Så det gjorde jag såklart =()
Mötte pappa på vägen hem som var på väg till syrran....


Själv fick jag vattnat mina blommor nu precis när jag kom hem =)

Nu sitter jag o väntar på att det sista i torktummlaren ska bli klart så jag kan halta mig bort till tvättstugan o hämta hem min rentvätt....

Sen ikväll blir det fest =)
Tina var så snäll o köpte cider till mig när hon var på Centan innan idag =)
Känner igentligen inte alls för o festa ikväll...vill igentligen bara stänga in mig o va deprimerad för benet...
men jag kan inte gräva ner mig o va ledsen hela tiden....det blir inte bättre av det...får göra det bästa av situationen o passa på o hitta på roliga saker nu medans jag kan....sen blir det gips o kryckor igen ju =(
Trist men sant....
Mår dåligt bara av tanken på o bli sövd o opererad igen....
Har alltid vatt rädd för att bli sövd....o nu blir det dags för det igen =(

Nä bort till tvättstugan en sista vända nu



hej svej på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0