Hundutställning i Malmö

******

Var uppe med tuppen imorse.....ville INTE gå upp när klockan ringde iofs...men jag tvingade mig....
Först när den ringde så trodde jag d var måndag o jag skulle till jobb hahaha...
Men när jag låg o där o mornade mig kom jag på att det var hundutställning så då studsade jag upp som skjuten ur en kanon =)
(det är ALLTID lättare att gå upp när det är utställningar på G =)


Men men  jag gjode mig iordning o sen promenixade jag o hundarna hem till mamma o pappa....
Lämnade av Lady hemma hos dom så hon var där med de stora hundarna nu under dagen...
Farfar var nere hos dom så dom kom ut....förmodligen med en massa gotte med till dom haha....


Kom iväg senare än planerat, men vi hade gott om tid på oss så vi behövde inte stressa direkt ändå....

pappa hade ordnat med en annan burvagn....som bara var såååå pefekt för den lilla buren....
Skönt o kunna köra hundarna in på utställningarna så man slipper oroa sig för att dom ska bli trampade på osv....

Var megamycket folk på utställningen.....
Kul.

Syrran o David kom med in där =)

Tilde hämtade Kelly nästan direkt vi kom dit hehe....hon gillar ju henne så mkt...ja kelly är väldigt förtjust i henne med....

Vi började med att ställa ache.....
Tyvär ¨gick det inte så bra som väntat.,...(många blev chockade över hans 2:a)
Men men jag tar inte det på så blodigt allvar...för jag VET att det var väldigt hård konkurans idag....

Cindy åkte tyvär ut med tro det eller ej...en 3:a *grrrr*
 Även där blev folk förvånade över resultatet.,...först hade Sonja stått o verkligen sagt hur fin hon tyckte cindy var o att hon hade stora chanser idag....men tyvär gillade dommaren mindre modellen på papillons....o cindy är ju väldigt stor tik....(det stod även i kritiken att det var strl hon åkte på) men men bättre lycka nästa gång....fick iaf komentaren om att hon blir bra att avla på....o bara det är kanon enligt mig....
Kelly därimot gick vidare med en 1:a kv.
Men blev tyvvär inte placerad....men en 1:a i kv på en så stor utställning är verkligen bra =)
O även om det inte gick jättebra för ache o cindy så fick dom ändå toppen-kritik så jag är nöjd med dagen....


Jag fick ett jättefint silverhalsband av pappa med en papillon =)
Jag köpte oxå lite smått o gott där =)

Träffade Marie från hunddagiset där inne...det var evigeheter sen sist vi sågs nu så det var kul =)

Sen träffade jag pernilla o andreas där med....
Dom hade ställt två av sina hundar (India o Camorra) o där hade det gått kanon bra =)
Jättekul för dom =)
Haha blev tydligen glada för att se mig hahahaha fick en dobbis hoppandes rakt upp på mig.....naw.....älskar pernillas dogs.....härligare dobbmermans får man nog leta länge efter....David blev förälskad i dom....syrran stod o såg ut som en rädd liten kaninunge hahahah hon e ju lite rädd för stora hundar-...


På vägen till bilen stannade vi o köpte gotte =)
Har lärt mig det av Charlotte...på hästtävlingar FÅR man äta VAD man vill...:
Så då säger jag på hundutställningar FÅR man äta VAD man vill oxå =)


Blev glatt överaskad när Sonja påpekade för mig att hon tyckte jag gått ner en del i vikt sen sist vi träffades =)
O sånt är alltid kul o höra =)


Hanen som Cindy ska paras med gick kanonbra idag....
Han blev bäst i sin klass o fick CK =)
Tog foton som pappa ska skicka till mig så jag lägger in dom vid ett senare tillfälle....
E så förtjust i den hanen....riktigt stilig....
Kommer bli såååå fina puppisar =)


Nu sitter jag o pratar med Ramona på msn....
Ska prata klart med henne sen kallar duschen....


Hej svej




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0