Melodifestivalen o Hundutställning

****

Idag är det Norges Nationaldag, o igår vann dom melodifestivalen =)
Jag kan ju säga att d var en av de bättre låtarna som vann iaf....
Jag hejade på Norge, Danmark, Grekland och Finland.
Sålänge d blev nån av dem som vann så var jag nöjd...=)


Hmm så vad har hänt de senaste dagarna då....hmm
I fredags så var jag hemma hos mamma o pappa hela dagen...duschade hundar o packade utställningsväskan inför Lördagen....
La mig tidigt i fredagskväll...men hade megasvårt o somna så jag fick inte många timmars sömn (som vanligt när jag ska på utställning).
Mamma ringde o väckte mig ttiiiiidiiigt ...ville bara somna om....men jag asade mig ur sängen o gjorde mig iordning sen begav jag mig hemmåt mamma o pappa....
Lämnade av Lady o Kelly hos dom sen tog vi Ache o Cindy med oss o begav oss upp till Hässleholm....
(självklart åt jag inget på hela morgonen så på vägen upp blev jag såklart åksjuk i bilen, var verkligen en riktigt pärs innan vi kom fram...fyy va dåligt jag mådde...fick vevat ner rutan så  jag fick lite frisk luft i nyllet o d blev lite bättre...inte mkt men lite iaf.


Som vanligt på utställningen däruppe var d låånga köer vid veterinärbesiktningen...e så glad för vår burvagn...slippa behöva h¨ålla koll så ingen trampar på hundarna osv...
kräkte av mig en del saker på en där ....
 Fattar mig inte på¨folk som tvunget ska tränga sig före...herregud dom kommer ju fram när dom kommer fram...missar dom sin utställningstid så borde dom ju vatt ute i bättre tid lixom....grrrr


Typiskt oxå så var inte phalene o papillonringarna i närheten av varandra ens....
Dom låg på helt skilda håll....
(Ni som ställt i Hässleholm vet hur stort där e)
Så vi fick satt upp sakerna o så vid papillonringen...
På med kopplet på Ache...så fick jag o mamma springa bort till hans ring (för han skulle ställas mkt tidigare än cindy...pappa kom oxå dit senare för "grannarna" höll koll på Cindy o våra saker....
Gick inte sådär jättebra ...åkte på en tvåa....fastän d bara var två i klassen...ganska bull får jag säga...ändå var kritiken på honom jättebra o helhetsintrycket var ikryssat mycket god lixom...Det dommarna vill ha på honom e lite mer muskler o "kött på benen" så jag ska börja kasta boll med honom i uppförsbacke o få lite muskelmassa på honom på så vis......jaja bet i d sura äpplet o promenixade bort till papillonringen ist....
Cindys resultat blev inte heller toppen...fick åxå en 2:a (men dommaren påpekade för mig att hunden var kanonfin, men tyvär lite för stor för hans smak....så därav 2:an)

Pratade med en phaleneställare med,.,...jag har ju oroat mig lite för aches öron....men hon påpekade att i rasstandarden står d lixom att öronen SKA va rörliga så han hade perfekta phalene-öron....


Stannade inte så länge där...så jag såg inte finalen...inte ens vilka som blev bäst i ras eller nåt...var kallt o sitta där så vi bestämde oss för o åka hem istället....
På vägen till bilen så gick vi o kollade i stånden dom har där....köpte en sele till kelly (hon får sånna andningsbesvär av halsband nämligen).
O nu dessa rundorna hon gått med selen så har hon inte fått nårra besvär en enda gång ens....så jag kan ju säga att det verkligen funkar....skönt.
Köpte även en ny fäll til mina små vovvar...passade pefekt i deras säng =)


Fick oss ett gott skratt när vi kom hem....
D var ord som man aldrig trodde skulle komma ur den människans mun hahahahaha.
fast d lät ju iaf gulligt =P
Mamma trodde först inte på mig när jag berättade....
Fick tillomed kalla på pappa så han fick bekräftat det för henne hahahaha

Inatt sov lady hos mamma o pappa...


Idag träffade jag på Tina när jag skulle hem till mamma o pappa o hämta Lady....hon var ute o promenixade med skrållan...
Så hon följde med hem till mams o paps en stund....
Satt o fikade o snackade lite....


Jag stannade länge hos mamma o pappa idag...
Tittade på reprisen av melodifestivalen för jag skulle visa mamma en låt som jag såklart inte kunde beskriva för henne hahah så typiskt mig lixom...


åt middag hemma hos dom idag =)


Nu sitter jag här hemma i min lägenhet  o har precis dammsugat o skurat golven o duschat....


Funderar på vad resten av kvällen har att erbjuda?????

Well ....där dyker väl alltid upp nåt...

Hej svej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0