Supertrevlig dag

***


Mamma ringde o väckte mig imorse....
Dom var ju barnvakt till jordan....
Så hon frågade om jag ville med ner till ån där d var nån...typ sån ja demostration typ...
Så jag tog hundarna på sin morognpromenad o bjöd dom på sin frukost...mötte ullis på rundan med....

Sen hoppade jag in i en dusch o gjorde mig iordning sen kom mamma o jordan o hämtade mig o hundarna så åkte vi ner till ån.....
Vi gick en långrunda där nere med...mysigt.

På hem vägen stannad evi till vid Netto o köpte med oss glass o chokoladsås hem...
Så satt vi i min trädgård o mös...
Jordan lekte med hundarna....
Ullis kom förbi med sina hundar med....


Sen gick jag o Jordan hem till mamma o pappa (mamma körde för hon hade bilen här), men jag o jördis kände för en promenad....

Hemma så fick vi tag o sånna markkritor...
O gick ut på framsidan o började rita o ha oss,,,,
(misstänker att jag o mamma hade roligare än jordan iofs hahahaha)
Jag ritade både hage (som blev ganska missbildad) o sen ritade jag två hus =)
Sista huset jag ritade skulle va huset från "The notebook" haha när jag var klar med det så frågade jag mamma....gissa vilket hus jag ritat....hon bara...
Men åhhhh helena....d e ju det från dagboken....haha =)
Tyvär tog den vita kritan slut så jag kunde inte måla hela huset vitt....men man ser iaf att det är det huset =)
Blå fönsterluckor o veranda o allt.....ta en kik om ni går där förbi haha =)


jaja vi fick ritat o haft oss iaf =)
Blev riktigt färg-glatt utanför mamma o pappas dörr minsann =)


Nu på kvällskvisten när både pappa p Jordan hade somnat så satt jag o mamma o pratade en bra stund....
Mest om tragiska saker faktikst.....eller ja den mest tragiska saken där finns att prata om...nämligen döden....
Tänkte sätta mig en dag o skriva ner på ett papper om hur jag vill d ska bli när jag ska begravas osv....
För man vet aldrig om just den dagen e precis runt hörnet....vi blir inte alla gamla o dör av ålder nämligen...
Jag kan gå ut imorgon o bli påkörd t.ex,,,,eller bara dö i sömnen....man vet ju aldrig när man ska dö...
Så därför ska jag ha nedskrivet hur jag vill bli begravd o vilka sånger som ska spelas o om jag ska bli bränd osv...
Hemsk tanke igentligen....men jag vill ha allt sånt nedskrivet om d skulle hända nåt...o framför allt för att underlätta för släkten tex så dom slipper planera min begravning....skriver man ner sånt innan så e d lixom inget  för dom att behöva planera.....
Nä nu släpper vi detta ämnet....man blir held nedstämd ju....


Resten av kvällen blir lugn idag för min del....
Jag ska snart skutta in i en dusch o hoppa i pyjamas o slänga mig framför några avsnitt prisonbreak =)


Ps..fick förresten ett trevligt meil ikväll ...det är minasnn inte var dag man får sådanna =)


Ha en trevlig kväll alla läsare


Kommentarer
Postat av: sara :o)

Ett tips: letar du upp något som kallas för " Vita Arkivet " på internet, och trycker ut de så har du ett perfekt dokument för sådant..! Jag har vita arkivet hemma hos mamma, där man kan fylla i allt från hur man vill bli begravd, kläder man vill att dom anhöriga ska ha på sig, musiken som ska spelas, blommorna i kyrkan osv.. SKIT BRA! Så kolla upp de.. Kramizz

2009-05-02 @ 10:54:51
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0