Trodde min tid var ute....*Huh*

****

Igår var jag med ullis på hennes hästars bete....
Tog med en hel påse äpplen till dom....
Självklart var dom på andra sidan skogen...grrrr...påfrestade min fot rejält den biten....

Kommer iaf långt om länge fram....
Kallar på ullis två hästar...börjar mata dom....
Sen kommer den ene hästen efter den andre....jag får småpanik...men ullis e coollugn...
Matar dom med hjärtat i halsgropen (hatar nämligen när unghästar ska trängas o bråka om maten..så lätt man kommer i kläm i av en spark eller nåt av misstag...
Slänger resten av äpplena så långt ifrån mig som möjliigt o vänder på klacken o går med raska steg mot bilen igen....Med hjärtat i halsgropen...
O självklart vänder mig om stup i ett för o se så hästarna e kvar med ullis....
På nåt sätt har ajg kommit långt ifrån ullis (vilket inte e konstigt med den farten jag hade på benen) så jag hör inte när hon ropar på mig...(o det hon ropade var-gå in till sidan så smackar jag hästarna före oss istället)
Då gången man går på där e VÄLDIGT smal
Ullis tror jag hör vad hon ropar....(vilket jag inte gjorde)
Så när hon ser att jag inte har hört så hör jag bara hur hon skriker AKTA DIG ....
Vänder mig om o hinner precis kasta mig åt sidan när hela hästaflocken kommer i galopp förbi mig....o några av dom tror jag har äpplen kvar i påsen så jag möts av ett helt gäng vilda hästar så jag får schasat iväg dom med påsen jag hade haft äpplena i....fy fan...
var ute o trampade rundor i mullvadshögar o fastnade med håret i buskar o allt....
Trodde min tid var ute där....hjärtat var uppe i halsen på mig....
När hela flocken hästar väl hade rusat förbi o jag har lyckats svälja hjärtat igen så hör jag bara ulrika skratta....vänder mig om o ser henne dubbelvikt av skratt...hon skrattade så pass att hon kissade på sig...så jag antar att jag har sett rolig ut...
Sen ville jag bara ut från hagen så fort som möjligt....
Ville bara sjunka under jorden när vi kommer upp o ser att hästarna är bara några meter från grinden där vi ska gå ut....haha jag greppar tag i en lång pinne o smackar iväg varenda pålle som försöker ta sig fram till mig....o vid detta laget har jag såklart bara en sak i tankarna....(ATT HALTA MIG FRAM O TA MIG UT FRÅN HAGEN FORTAST MÖJLIGAST)...
Längesen jag var så lättad som när jag kommit ut från hagen....
Men väl där så kunde jag slappna av o stå o klappa pussa o gosa med hästarna...men jag är rädd när man går bland en hel flock... unghästar framför allt...
.....På vägen hem i bilen sa jag till ullis att ALDRIG Mer jag följer med IN till dom ...haha...ush trodde verkligen min tid var kommen....  speciellt eftersom jag inte direkt kan springa ifrån dom med tanke på mitt ben...
Jaja jag bjöd ullis på ett gott skratt iaf....
O i bilen på väg hem när choken lagt sig så kunde jag med skratta åt händelsen...

Senare på kvällen var vi o simmade....
Jag fick äntligen köpt mitt halvårskort med träning o simning...=)

Idag har jag varit på kurs....
O efter det så var jag o tog en fika inne i Lund med en från samma grupp som mig...
Hon lyckades få oss på fel buss så vi var ända ute vid Linnero o vände...haha så typiskt lixom =P


Sedan när jag kom hem till mamma o pappa så var syrran redan där o väntade på mig...
Var ju till o träna inför utställningen till helgen,...
Syrran o Kelly funkar verkligen kanon ihopa...
Kelly har aldrig gått så bra med nån som hon gör med henne...
Så vi håller tummarna för dom på Söndag =)
Mamma ska ställa Ache så vi håller tummarna där med =)
O såklart för mig o Lady med =)
Efter vi hade tränat dom så gick jag upp o kastade boll med Cindy ett tag...hon älskar sin boll ju haha..


Imorgon på dagen ska jag hem till mamma o pappa o fixa det sista inför utställningen...
Leta fram bur o burvagn o vattenskålen till buren...som finns "nånstans i förrådet"....
E så jäkla skönt med bur på hjul....man slipper oroa sig för att nån ska trampa på hundarna i kön till veteriärkollen (väldigt trångt o många ben o andra hundar)...skönt o slippa tänka på de momenten =)
För bara det är ett stressmoment...räcker man e nervös inför bedömningen på hunden...


Go´kväll

Här har vi hundarna som ska ställas på Söndag Ps: Håll tummarna för oss =)










Denna lilla damen ska va hemma o mysa med de stora hundarna o pappa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0