*Gips*

*****

Det blev inget gips igår.....
Fick det nu i eftermiddags istället.
Var supernervös att det skulle göra lika ont som sist jag gipsade....
Men detta kändes inget....skönt.
Nu e man lite säkrare på foten med =)
Gillar inte när den hänger löst bara o slänger =S
Nu e den stadig o fin =)

Imorgon får jag äntligen komma hem =)
Har haft det superbra här uppe....trevlig personal, bra omhändertagande osv....
Men som dom säger....
Therse no place like home =)


Pratade med mamma innan idag o dom har flyttat ner min gamla säng i vardagsrummet, fixat rullstolsramp, duschstol osv till mig.


Zack har ett helvete där hemma...Cindy löper....
Stackars lille zack....
Måste va jobbigt för han....
Sen imorgon kommer jag oxå hem... så han kommer säkerligen må dåligt o kräka när han ser mig i min situation...
(så var det för två år sen iaf när ja kom hem med bruten fot, o även när pappa kom hem i rullstol)
Då kräkte zack bara rakt ut så fort han såg en komma i rullstolen...


idag fick jag se min röntgen på benet....brrrr säger jag...
Har kvar mina gamla saker sen sist där...dvs
*en låång metallplatta längst med utsidan av benet med 7 skruvar.
*två spik rakt in igenom ankeln
*o i måndags fick jag även två tjocka skruvar satta som ett x genom ankeln...
brrrr...inte konstigt man har ont ju....

Men nu får vi hålla tummarna på att efter läkningstid o gips osv ska slippa smärtan iaf....
Man har nästan glömt hur det känns att inte ha ont.....

O pappa kommer troligtvis oxå behöva göra denna operationen om ngt år....
han fick ju bara in en konstgjort led sist....som typ håller 10 år eller nåt...
Så han har samma sak att vänta....
Men...det var inte så hemskt som jag trodde....
varken sprutan i ryggen, eller gipsningen eller nåt....allt har flytit på bra =)


Har haft näsblod ett par ggr här nu de senaste två dagarna...
men jag förmodar att det kan bero på medicinen eller nåt sånt...


nu vill jag bara att mitt ben ska bli bra så man kan hitta på saker igen =)

Hej svej

(Ps: är hemma nån gång imorgoneftermiddag =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0