Älskade lilla Cindy

*****

Hade hoppats på att Cindy skulle bli bättre, men hon blev sämre inatt o kräkte en massa slem o gjorde inne osv...

O idag har hon varit jätteslö o bara velat va nära en hela tiden o verkligen visat att hon inte alls mådde bra....
O inte velat äta eller dricka eller nåt....
Satt med henne i famnen o då höll hon på o somna bara....
Jättetrött stackarn....

Sen nu i eftermiddags så när jag släppte ut henne i trädgården så började det spruta blod från henne....
Jättemkt kom där....
Jag fick panik o började ringa folk som kunde tänkas köra mig in på djursjukhuset med henne....
men inte en enda jäkel kunde svara när jag ringde....blev sjukt irriterad!!!
Speciellt när man ringde sånna som man vet oftast klickar när dom inte orkar svara....
Hade panik för cindy som var jättesjuk o sen att jag inte kunde ta mig nånstans.....
Till slut ringde jag till pia! Som svarade direkt!
Så när jag väl fick ett svar i andra änden av telefonen var jag så knäckt så jag bara grät o grät....
jag fick iaf fram nåt om att cindy var jättesjuk så hon sa bara att hon kom direkt....

Tog inte många minuter sen var hon här....

o på väg till bilen kom d jättemkt blod från cindy.... Pia sa oxå att det var allvarligt när hon såg det....

Dom röntgade henne osv på djursjukhuset, för vi tänkte att nåt kanske hade satt sig i magen på henne...
men dom röntgade både hals o buk o allt....
Där var inget...helt tomt...inte ens mat i tarmarna...
Så tanken att nåt fastnat kunde vi iaf släppa....
Jag frågade om d kunde va råttgift eller nåt annat hon fått i sig?
O dom sa att det är iaf inte helt omöjligt....

Dom bestämde iaf ganska snabbt att hon fick stanna kvar över natten....
Dom skulle ta blodprov osv på henne....
O ha henne på övervakning...
Kändes ändå ganska tryggt att hon e där så dom har koll....
men visst kändes det en klump i halsen på mig när dom gick på ett annat håll med henne när vi gick ut till bilen...

Ska ringa in där imorgon för o höra hur det har gått....man är sjukt nervös här hemma...kommer inte kunna sova inatt ska jag säga!

Men fan säger jag om det är nån som slängt in råttgift eller nåt sånt till mig i trädgården....
Tyvär finns det störda människor o djurhatare där ute i världen!

Så nu har jag bara kelly här hemma....(lady är hos pappa o mamma)
Väldigt tomt får jag säga....
Men hon e van o kunna springa ut o in i trädgården så hon e lite knäckt för hon sitter vid balkongen o vill ut stup i kvarten...
O inte hjälper det att jag kopplar henne o tar henne på promenad...när vi kommer in igen så e hon vid balkongen...
hon e van o ligga där ute på plattorna ju o sola sig o kolla på folk som kommer förbi....
Tyvär vågar jag inte ha henne i trädgården om d skulle va att där ligger gift eller vad som...

Nu sitter jag o mår illa...
har inte ätit på hela dagen....
Hade hällt upp flingor innan som jag skulle äta, men just då började cindy bloa...
Så nån mat har det inte blivit för min del ídag....

Ska ringa in till djursjukhuset imorgon o höra hur det är med min lilla tös...
Får verkligen hoppas hon e bättre då....




Kommentarer
Postat av: lola

usch stackare, min hund käkade råttgift men vi kom in i tid...vet hur jobbigt det är när ens älskling är sjuk...hoppaas verkligen att lilla cindy kryar på sig håller tummarna för er

2010-06-11 @ 23:14:49
URL: http://lolacederholm.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack så mkt

2010-06-11 @ 23:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0