Lilla söta kisebebis

***

Räddade ett litet liv idag...
nu blir det flaskmatning ett par veckor o bara att hålla tummarna på att det lilla hjärtat klarar sig...

En helt underbar liten flicka....mitt hjärta smälter när jag tittar på henne...

Folk sa tillomed till mig att dom var mig evigt tacksam om jag tog mig an henne....o självklart gör man ju det...hade inte hjärta att INTE göra det lixom...djurvän som man är =)

***

Annars idag har dagen gått undan helt ....
mamma kom o hämtade mig o hundarna o vi skulle ner o handla o lite sånt....
men då inträffar detta med kattungen....
Så det var bara att hoppa över vårt eget handlande för tillfället o åka ner i djuraffären o köpa mjölkersättning.

Har spenderat dagen annars hemma hos mamma o pappa idag.....
Dom har hjälp mig lite o så med kattungen.
massa tid som går åt till att koka välling, mata med pipett, se till så den kissar o bajsar (då den inte har åldern inne ens för att sköta det på egen hand.)
Folk trodde den var död för den har legat där ute hela dagen...i både sol o ösregn...så den kan ju ha fått både värmeslag o lunginflamation o allt sånt....men jag har bäddat in den i filtar i så, så vi får hoppas den klarar sig....

Det var tillomed så pappas hjärta smälte när han såg den...
o mamma e stormförtjust i den...

mamma sa bara...jaha då är du med katt nu då?
Men nej...tanken är INTE att jag ska ha nån katt....
Först o främst ska jag se till så den överlever det är vad jag riktar in mig på....
O sen finns det en som jättegärna vill ha den om den skulle klara sig....
Så isf ville hon att jag behöll den nu ett par veckor till den når åldern för leverans...(mer eftersom jag har tiden den behöver nu i början)
Men sen ville hon gärna ta den isf....så det är ju jättebra om vi kan lösa det så =)
Bara den får det bra så blir jag glad.

Nu ska jag se till o få nån timmes sömn innan det är dags för nästa flaskmatning....

Godnatt gott folk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0