Älskade lilla Simba!

***

Har inte skrivit nåt om detta tidigare...
men min lilla Simba har ofta vaknat i sömnen o haft typ panik o rivits o varit rädd osv...
Normalt har vi trott detta har berott på mardrömmar....
Men nej, vi har haft fel....

Häromkvällen satt jag Tina o veronica o kollade tv,,,o som vanligt låg simba i mitt knä....
Han vaknade fick ett panikutbrott som resulterade i att han kissade ner sig....
(vilket han gjort nån gång tidigare)
Men såklart trodde vi bara att han hade haft nån mardröm....

Igårnatt började han bete sig konstigt....
Ville inte ligga hos oss i soffan när vi kollade tv....
Ville inte ligga i sängen när vi skulle sova....
(vilket han alltid annars gör)...
Men jag tänkte inte mkt mer på det....
Sen på morgonen när jag vaknade så kallade jag på honom....ingen simba kom (som han alltid gör).
Ser han ligger vid balkongdörren o ser helt rädd ut...
jag kallar igen...ingen reaktion...
Lady hoppar ner till honom...o då blir han jättearg o fräser o reser ragg till henne (vilket han ALDRIG nånsin gjort).
Jag går fram o ska ta han...han reagerar likadant mot mig....o sen kryper han därifrån...
Skitkonstigt tyckte jag....
Så jag lägger mig på knä o drar fram han under ifrån soffan...
O hela han skakar o dreglar oerhört mkt...
tar upp han till mig i sängen o han får panik o rivs o har sig...
Men min tanke var bara att ha kvar han i famnen...
Han kvicknar till ett par minuter....sen samma sak igen...han blir vettskrämd...dreglar o skummar ur munnen o rivs o bits...
Ett par ggr fortsatte det så....

Helt ledsen blir såklart jag för jag ser att han inte e samma katt som annars....
Ringer till mamma o gråter o säger att han e jättesjuk...
Hon får tag i veterinär så vi åker iväg med han...
O väl där nere så konstaterar hon att han har epilepsianfall eller hjärnhinne inflammation=,(

Han får en spruta i nacken mot anfallet...
Sen frågar hon om jag verkligen orkar med detta...
Jag kollar frågande på henne så säger hon...ja azzå vill du vi ska avliva honom???
Nej va ju mitt svar direkt...
Hon svarar med att det kan va jobbigt o ta rätt mkt på katten efteråt sånna anfall, men hon tycker ändå vi ska ge han en chans...trots han e så pass ung o det redan visar sig såhär....

Men som sagt, han fick en spruta i nacken mot det, sen skrev hon ut epilepsimedicin och medicin mot hjärnhinneinflammation....
Så nu ska han gå på hjärnhinneinflammationen en veckas tid.
men epilsepsimedicinen kommer han få äta varje dag resten av sitt liv....
men hon sa att oftast håller det sig nere med medicin o att han kanske bara får nåt enstaka anfall per år....
Men blir det att han får anfallen för ofta o tätt inpå varandra så får vi tänka på avlivning =(

Men han får ju medicin mot det nu och förhoppningsvis håller den sig i schack nu...

Han har dock varit väldigt medtagen hela gårkvällen o hela dagen idag...
Han ville inte äta igår, men idag har han ätit måde torrfoder o en massa leverpastej =)
Vi ska få upp han i vikt (han e ganska mager, men de kan bero på sjukdommen sa hon).
Men vi ska ändå försöka få upp han i vikt...så de blir till att skämma bort honom ännu mer än vad vi redan gör...
Massa godsaker till lilla simba <3

Idag kom mamma hit här en sväng...
Promenerade med mina hundar sen hade hon handlat till oss oxå =)
sen började hon på att rensa mina rabatter o ha sig på framsidan o längs med huset...min mamma är en riktigt ängel =)

Jag höll henne sällskap där ute med katten o sen fick lady med sitta med där ute lös =)
Den hunden e bara för härlig....
Där kom en stor katt gåendes rakt förbi henne o hon rörde inte en min...haha så härligt att se...(o gången hon låg på e INTE bred kan jag säga)
Jag behövde inte ens säga till henne att stanna....
hon e en av de lättaste hundar jag nånsin haft o göra med....
visst de andra hundarna jag har e oxå hur goa som helst...men hade det varit dom som satt med där ute så hade dom ju jagat katt direkt...haha...

När mamma var klar med min rabatt så tog vi lady o simba o åkte hem till pappa o åt middag....
anledningen till att lady o katten fick följa med (o inte de andra två hundarna) var för att lady ska sova hos mamma o pappa inatt....o katten ska vi inte lämna ensam på ett par dagar nu iom hans anfall).

Så de blir till att hålla sig lugn ett par dagar nu....stanna hemma med simba <3

Gymmet får blandannat vänta...
Men men...om några dagar kan jag återgå till träningen igen =)
huvudsaken e att simba blir frisk =)
Det betyder allt för mig just nu...

Min faster var förresten hemma hos mamma o pappa när vi kom dit =)
Så vi snackade lite med henne =)
Hon fick några underlagscremer av mig.
Sen skarttade vi för hon hade svarta byxor på sig o zacks hår fanns överallt på dom =P
men hon fick låna vår nyckelpiga så håren försvann =)

Pratade med Tina idag. =)
Hon e så jäkla snäll hon...
Så fort det är ngt problem så kollar hon upp det till mig utan att jag ens ber om det...
Som nu med Simbas ep-anfall...
Hon pratade direkt med sin mamma om det o kom med tips osv...
O som när jag hade mina kramper i magen för nån vecka sen...
Hon kollade upp det via datan direkt....
(hur många andra hade engagerat sig så pass?)
nej de flesta hade bara sagt ush vad hemskt krya på dig osv....o sen inget mer...
 Tina e en av de bästa vänner jag nånsin haft...


Nu ska jag dammsuga lite snabbt o sen ska jag diska hoppa in i en dusch o sen blir det filmmys med djuren =)

Såg "wakin up in Reno" igårkväll...haha fan va jag skrattade...
den var ganska rolig =P

Ikväll får vi se vad det blir för film =)

  
 
  
 (hittar ingen bild på Tarzan, därför e han inte med på bild här)


Kommentarer
Postat av: Tina

Du e oxå en underbar vän gumman, vet du hade gjort detsamma för mig :) kramis

2010-09-22 @ 14:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0