Remember Me

***

Måste säga att jag var såååååå sjukt trött igår-morse när mamma ringde o väckte mig kl 6 på morgonen/natten eller vad man ska kalla det haha.....morgon för de flesta, men natt för mig som e van att va uppe o studsa till morgontimmarna =P

Men fick asat mig av sängen...
Upp o gjort mig iordning o satte på mig mitt ansikte (smink).

Sen blev jag hämtad av mamma....
Packade in tre dogs o en katt i bilen....
körde o lämnade två av hundarna o katten hos pappa...
in med en annan hund i bilen, sen begav vi oss mot svalöv o hämtade upp jenny...
jag tuggade i mig min persika på vägen för att slippa bli åksjuk (vilket jag annars blir om jag inte ätit nåt)
Tittade som hastigast på deras valp...(Bruno)


Väl på Sofiero kunde väl vädret varit bättre??????
Har alla andra år haft tur med vädret där...alltid uppehållsväder o solsken....(under sådär hmm 6-7 års tid)
Men igår var det inget att hurra för ...kallt o blåsigt o regningt....brrrrrr.....

Träffade pernilla o andreas camorra india o hjärdis (de tre sista var hundar haha) i kön på vägen in till veterinärkontrollen...
Stod o snackade lite med dom....(pernilla var riktigt tjusigt klädd =P)


Men jag får säga att jag e såå sjukt tacksam för vi har bur o burvagn till våra smådogs....
man slipper oroa sig i kön för nån ska trampa på dom...


Väl vid ringarna var JAG helt slut i mitt ben grrrr. ont ont ont.

Träffade på Sandra där uppe med....första gången hon ställde phalene...hon ställde i samma klass som ache gick i....

Träffade petra o sonja o tilde där uppe =)
Pratade lite med dom o så =)
(dvs min hund Ladys uppfödare).

Aches klass var där 3 st i....
o gissa vad =)
Ache vann =)
Han fick 1:a kv 1:a plac (tyvär fick han inget CK för han inte ville stå ordentligt på bordet).
men resultatet var ju ändå kanon...så vi var superglada för det...jag skrek rakt ut haha =)
mamma har ju tränat jättemkt med ache de senaste tiden o det gav ju verkligen resultat för han gick kanon =)
Sonja kom fram o gratulerade o kramade om mig...haha jag stod där o hoppade av glädje på ett ben =)

jenny o Kelly gick det oxå bra för =)
Var typ 20 st i hennes klass...
O hon blev 1:a kv 2:a plac och CK =)
haha både mamma o syrran hade tårar i ögonen *skratt*

Pichatchu Dvs hanen som Cindy ska paras med kom 2:a bästa hane =)
Kanonbra =)


Efter utställningen så körde vi mot svalöv...
Hem till syrran o david ...där hade david o barnen stått o gjort pannkakor till oss =)
mums...varma pannkakor när man hade stått ute o frusit en hel dag ==)

Lady fick stanna hos mamma o pappa inatt....

Så Tina kom o hämtade mig katten o mina andra två dogs ....
Åkte hem hit o kröp ner i soffan framför en film....
"Remember me" med Robert Patkinson...
verkligen ett filmtips till er läsare!
Sorglig som fan, men riktigt bra....

Tina var helt slut o låg o halvsov till filmen haha =P
hon hade iofs sett den innan =)

hon hade tagit med sig hemmagjord kaka med vaniljsås till oss oxå =)

Snackade med henne innan i telefon...
hon hade precis gått o lagt sig o vila när hon ringde mig...
haha hon e för go...medans vi snackade så ringde de på hennes dörr.....hon bara...nu ringer det på dörren!
jag- men ska du inte öppna?
Hon: nej...säkert bara en försäljare ...
haha...

Vi ska nog hitta på något lite senare....

Men nu ska jag koka lite kaffe så jag blir människa ....

här kommer lite bilder från igår för er nyfikna =)


Ache                                        mamma o ache    
 

jenny o kelly                         kelly
 

Aches pris                         Kellys priser
 



Kommentarer
Postat av: Tush

tack för filmtipset

2010-09-12 @ 22:31:41
URL: http://www.filmkritikerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0