På krigsstigen

****

Var hos veterinären idag på återbesök med simba...
Hon tyckte han var betydligt bättre (vilket han är), men tyvär tyckte hon att han gick lite konstigt...
Men han går bättre när han e hemma så de var nog bara som han va lite osäker i ny miljö eller nåt...
Febern har gått ner på han =)
Fick utskrivet ny medicin till han...
Så han äter en mot hjärnhinneinflammation och en mot epilepsi....

Efter veterinären så åkte vi in till Lund....
Jag skulle kolla på en vagn inne på Jula.
Jag var aningen på krigsstigen idag....
Flippade ut på en gubbe som tvunget skulle köra in på parkeringen bredvid oss (hela parkeringen var ledig får jag påpeka..stod 4 andra bilar på den totalt).
men när jag ska gå ut ur bilen så kör han upp o ska tvunget trycka sig intill oss....
Så ja fick vänta med att hoppa ur,...
O när gubben väl kommit ur bilen kan ni tro jag fick luft i lungorna!
Pappa var oxå pissed på honom...
Grrrr!

Var inne på jula o kollade vagnen....
Så en sån ska jag införskaffa när jag får pengar....e helt pank för tillfället =(
Men fick köpt ny vatten skål o ny matskål till djuren =)


Efter jula åkte vi o hämtade mamma på jobb....
O på vägen ut från korsningen där så höll dom på o gräva i marken så de va typ 1 körfält....
o såklart så har ju vi företräde som kör på "rätt sida"...tror ni inte när vi väl kommer körande kommer en jävel o ska tränga sig igenom innan oss...höll på o köra rakt in i varandra...
deras bil fick motorstopp o sen fick dom putta igång den igen....(troligen var de därför dom försökte tränga sig före för o slippa stanna o få stopp), men men jag fick svurit för andra gången idag iaf....


var aningen tidiga på sjukhuset så jag o katten satte oss i solen o njöt =)
kom fram en tjej med barn som sååå gärna ville kolla på katten haha...
naw men han e ju helt underbar ju =)

Väl hemma i Kävlinge sen så pratade jag med Tina...
Så vi har varit iväg en sväng nu ikväll....
Diskuterade lite ang kommande valpkullen....
Har ju tänkt sätta en fodertik till hennes syrra ur denna kullen ju...
Så troligen blir det inte att jag behåller nån hemma själv denna gången....
så e iaf tanken just nu ....men men vi får se hur allt blir...blir kanske bara hanar =P
men jag hoppas verkligen på nån fin tik i kullen =)


Nu har jag precis fixat mina ögonbryn osv så nu ska jag hoppa in i en dusch =)

Hej på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0